Bellen bij klachten in de zwangerschap

Aarzel nooit om ons te bellen als je ons nodig hebt, vragen hebt of ergens onzeker over bent. Dit geldt 24 uur per dag. Je belt nooit voor niets. Liever een keer te veel bellen, dan een keer te weinig!

Bel ons in ieder geval wanneer je nog geen 37 weken zwanger bent bij:

• Bloedverlies: Bloedverlies in de zwangerschap kan verschillende oorzaken hebben en hoeft niet altijd ernstig te zijn. Stel ons altijd wel even op de hoogte van het bloedverlies
  • Vochtverlies: Wat extra afscheiding in de zwangerschap is normaal. Dit kan erg waterig zijn. Wanneer je echter denkt dat het vruchtwater is dat je verliest bel ons dan dag en nacht op. Probeer wat vocht op te vangen of ondergoed te bewaren.
  • hoofdpijn, sterretjes zien, pijn in de bovenbuik, misselijkheid, braken en ineens veel vocht vasthouden: met name de combinatie van verschillende symptomen is belangrijk
  • regelmatig opkomende buikpijn: Wat lichte buikpijn kan ik de zwangerschap voorkomen. Vaak komt dit door de groei van je baarmoeder. Ook kan de oorzaak zijn dat je te druk bent geweest. Probeer wat extra rust en een warme douche te nemen. Vaak merk je dat de pijn dan wegtrekt. Wanneer je merkt dat er een patroon in de pijn zit (wat komt en gaat) en niet wegtrekt bij rust en warmte, neem dan contact met ons op.
  • verminderde beweging van de baby (vanaf 26 weken) Wanneer je het kindje minder voelt bewegen dan dat je gewend bent is het belangrijk om contact met ons op te nemen. Je mag dit 7 dagen per week doen. Dus ook in het weekend en in de avond